Podstawowe informacje:
- Przedłużenie alei Architektów ma związek z rozbudową osiedla, budową szkoły, zajezdni i centrum sportu.
- Powstaną drogi dla aut, dla rowerów oraz chodniki i niezbędna infrastruktura, np. odwodnienie i oświetlenie.
Oferta Berger Bau została uznana za najkorzystniejszą i była jednocześnie najtańsza ze wszystkich sześciu, które wpłynęły.
Oferty złożone w przetargu
|
Berger Bau Polska |
8 727 313 zł |
|
GM ROADS POLSKA |
9 710 121 zł |
|
Bickhardt Bau Polska |
9 982 371 zł |
|
Konsorcjum: ROTOMAT, BUDRIM, Świdnickie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów |
10 198 124 zł |
|
EUROVIA POLSKA |
10 455 668 zł |
|
WASROB |
11 047 493 zł |
Zadaniem Berger Bau będzie wybudowanie drogi dla samochodów, pieszych i rowerzystów, a także wykonanie niezbędnych instalacji podziemnych.
Widok na al. Architektów teraz i w przyszłości
Taka będzie przedłużona al. Architektów:
- jezdnia dwupasmowa o szerokości 7 metrów (2×3,5 m) z nawierzchnią bitumiczną,
- droga dla pieszych o szerokość 3,5 m,
- droga rowerowa o szerokość 2,5 m z nawierzchni bitumicznej,
- infrastruktura podziemna: kanalizacja deszczowa z systemem muld chłonnych, kanalizacja sanitarna, sieci wodociągowe z hydrantami przeciwpożarowymi oraz miejskie kanały technologiczne,
- zieleń i mała architektura – nasadzenia drzew, krzewów i bylin, elementy małej architektury oraz kompensacja wycinki,
- oświetlenie: latarnie drogowe i ścieżkowe,
- oznakowanie pionowe i poziome.
Budowa zakłada pozostawienie rezerwy terenowej po stronie wschodniej pod przyszłe torowisko tramwajowe prowadzące do planowanej zajezdni na Żernikach.
Przedłużenie ulicy to tylko jedna z licznych inwestycji na Nowych Żernikach. Powstać ma tu szkoła, centrum sportu, ale zdecydowanie największą, szacowaną na miliard złotych, ma być budowa zajezdni tramwajowej. Więcej przeczytasz w "Miasto inwestuje na Nowych Żernikach. Rusza projektowanie zajezdni, ale powstanie dużo więcej".